NOVO!

PROJEKT:

Uključivanje djece s poremećajem iz spektra autizma u poslove odraslih

Dobra komunikacija tijekom uključivanja djeteta s komunikacijskim teškoćama u poslove odraslih rezultira smanjenjem stresa kod roditelja, češćim i prisnijim kontaktom i razvijanjem samopouzdanja i samostalnosti kod djeteta. Podupirući prirodne obrasce komunikacije tijekom tih zajedničkih aktivnosti roditelji  potiču socijalni, emocionalni i jezično-govorni razvoj djeteta.

Autorica: Renata Rade, prof. logoped i Marte Meo terapeut (renata.rade@gmail.com)

“Franko”

“Rene, pomozi mi”

“Razgovaranje, razgovaranje…”

„Va škuljo“

„Uključivanje djece u poslove odraslih“

 

 

 

 

PROJEKT:

Komunikacijom do sljedećeg zalogaja

Projekt „Komunikacijom do sljedećeg zalogaja“ osmišljen je s ciljem osnaživanja roditelja djece s poremećajem iz spektra autizma. Projekt pruža model hranjenja djece koji potiče komunikaciju tijekom hranjenja, a rezultira zrelijim ovladavanjem potrebnih vještina.

Cijeli se postupak bazira na Marte Meo metodologiji, a predstavljen je u obliku edukativnih video-priloga koji će biti usmjereni na najčešće oblike nedovoljne uključenosti djeteta u proces hranjenja.

Marte Meo metoda nalazi rješenje u strategijama  koje roditelji primjenjuju prilagođavajući se djetetovim komunikacijskim mogućnostima.

Autorica: Renata Rade, prof. logoped i Marte Meo terapeut 

Projekt financira Zaklada ICF

 

Edukativni dokumentarni film „Dvije blage duše“ deveti je u nizu filmova nastalih u okviru projekta „Komunikacijom do sljedećeg zalogaja 1 i 2“. Dostupan je na stranicama i YouTube kanalu Zaklade ICF. Prenosi slijed Marte Meo savjetovanja roditelja koji su zatražili pomoć zbog petogodišnjeg sina koji jede samo bistru juhu i to samo kada ga majka hrani.

Film ističe potrebu djeteta da ne mijenja postojeće (komotne) navike hranjenja u sprezi sa iskonskom potrebom majke da pod svaku cijenu nahrani svoje dijete. Radi se o ljudskoj priči o dvije blage duše nenavikle na inzistiranje, uskraćivanje ili frustraciju; priči koja daje detaljan uvid u postupak i tijek savjetovanja i pri tome otvoreno ispovijeda moguće uspone i padove.

 

Film „Komunikacijska inicijativa“ ističe značaj motoričkog angažmana djeteta u proces hranjenja i važnost prepoznavanja i podupiranja djeteta kada ono tijekom hranjenja pokazuje komunikacijsku inicijativu. Izloženi savjeti i komentari se odnose na konkretnu situaciju hranjenja i odražavaju stavove autora.

 

Film „Stribor Izbirljivi“ prikazuje strategije koje je primijenila jedna obitelj nastojeći da svoje izbirljivo dijete potakne na kušanje novih namirnica i primjereno ponašanje za stolom.

 

„Dvogodišnjaci i tantrumi“ prikazuje važnost prepoznavanja „okidača“ dječjih tantruma (ispada bijesa) i pravovremene NAJAVE kao komunikacijske strategije kojom se djeci omogućuje da se emocionalno pripreme za situaciju koja slijedi. Taj princip je učinkovit kako za dvogodišnjake tako i za stariju djecu; ne samo tijekom obroka nego i u ostalim prilikama i neprilikama svakodnevnog života.

 

 

 

 

 

Svi video materijali dostupni su na YouTube kanalu Zaklade ICF.

 

“Kada majka preuzima inicijativuprikazuje kako je jedna majka, preuzimajući komunikacijsku inicijativu tijekom zajedničkog obroka, uspjela obrok učiniti ne samo ugodnim nego i razvojno izuzetno poticajnim za svoje dijete.

 

„Komunikacijom do sljedećeg zalogaja” je prikaz postupka pružanja komunikacijske podrške djetetu koje još nije ovladalo vještinom korištenja žlice.

 

„Patrick se više ne diže od stola“ prikazuje postupak pružanja komunikacijske podrške djetetu koje se diže od stola nakon prva 2-3 zalogaja. Roditelji su postupali na temelju uputa viđenih u prvom edukativnom filmu: „Komunikacijom do sljedećeg zalogaja“

 

„Leo i majka koja ne odustaje“ prikazuje koliko je važno potvrđivati i imenovati djetetove emocije (otpor, ljutnju, plač) izazvane promjenom dotadašnje rutine, ali i dosljedno, s puno ljubavi, postavljati jasne obrise naprednije rutine.

 

„Ramona koristi pribor za jelo“ je prikaz postupka pružanja komunikacijske podrške djevojčici koja se pri hranjenju radije služila prstićima nego li vilicom a, zbog otpora prema tekućoj i kašastoj hrani, rijetko bila u prilici vježbati uporabu žlice.